Październik w grupie 5- i 6-latków
Tematy tygodnia:
- Co nam daje Pani Jesień?
- Poznaje z tatą zasady ruchu drogowego.
- Porządek w kąciku zabaw.
- Skarby jesieni.
W dalszej części wiersz miesiąca i piosenka miesiąca dla naszych Starszaków
Wiersz miesiąca:
„Rudy wiersz” – Jerzy Kierst
I. Już się rudo robi w lesie,
Rudo, bo jest ruda jesień.
Już zrudziały drzewom liście,
rudo jest i uroczyście.
II. Liście lecą jak przez sito.
Lis jest rudy z rudą kitą.
Tylko świerki są zielone,
a dąb rudą ma koronę.
Piosenka miesiąca:
„Polka- fasolka”
sł. S. Karaszewski muz. K. Kwiatkowska
I. Co tam sadzi pan Jeremi?
Sadzi w polu fasolę.
Po ziarenku bec! do ziemi:
„Jaki taki plon zbiorę”.
Ref.: Do re mi, fa sol la,
fa sol la, si do.
Do re mi, fa sol la,
fa sol la, si do.
II. Już po tyce w górę pnie się
wesolutka fasola.
Pan Jeremi worek niesie:
„Hop fasolo do wora!”
III. Prosi żonę pan Jeremi:
„Żono łuskaj fasolę
i fasolę gotujże mi,
zanim wyjdę na pole!”
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupa starsza:
Dziecko:
- Posługuje się nazwami drzew owocowych;
- Zna budowę owocu: skórka miąższ, pestka;
- Rozumie znaczenie jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia;
- Rozpoznaje owoce po smaku;
- Zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę;
- Dostrzega sytuacje zagrażające zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze;
- Tworzy rytmiczne układy według rytmu;
- Nazywa przeżycia i uczucia postaci na obrazkach na podstawie wyrazu twarzy;
- Buduje wypowiedź wielozdaniową i poprawną gramatycznie i stylistycznie;
- Rozpoznaje liście i nazywa drzewa, z których one pochodzą;
- Dostrzega zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;
- Uważnie słucha utworu literackiego i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści;
- Odzwierciedla swoje spostrzeżenia w formie plastycznej.