Dzieci 5-, 6-letnie – czerwiec
Tematy kompleksowe:
- Dzieci świata;
- Już lato;
- Wakacje;
Zadania przedszkola:
Dziecko:
– wie, kiedy przypada święto wszystkich dzieci;
– rozpoznaje dzieci z różnych stron świata;
– rozumie różnice i podobieństwa dzieci na całym świecie;
– opisuje ulubione miejsca spędzania wolnego czasu;
– szacuje ilość elementów w zbiorze;
– posługuje się określeniami pór roku;
– rozumie zjawisko powstawania tęczy i burzy;
– rozumie potrzebę chronienia się przed nadmiernym słońcem;
– zna zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych oraz zasady zachowania się podczas burzy;
– wyszukuje w albumach przyrodniczych informacje związane z tematem;
– porównuje pojemność naczyń przy użyciu wspólnej miary;
– rozpoznaje uczucia wyrażane mimiką twarzy;
– dobiera wyrazy na zasadzie skojarzeń;
– wyraża swoje myśli i uczucie w sposób zrozumiały dla otoczenia;
– wykonuje prace plastyczne posługując się różnymi technikami;
– tworzy odcienie barw przez mieszanie farb;
– uważnie słucha i odtwarza układy rytmiczne wygrywane przez nauczyciela;
– szybko reaguje na hasła słowne i sygnały dźwiękowe;
Wiersz:
„Co zabieram na wakacje?”
Bożena Forma
I. Jadę nad morze, zabieram łopatkę,
wiaderko i koniecznie
z dużym daszkiem czapkę.
II. Ja będę w górach z laką i plecakiem
Razem z rodzicami pójdę górskim szlakiem.
III. Jadę nad jeziora, sprzęt zabieram cały:
ponton, płetwy, wiosła oraz okulary.
Piosenka:
„Piosenka na kolorowe lato”
sł.: Agnieszka Galica
muz.: Tadeusz Pabisiak
I. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
II. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeka zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki……..