Fotki

bbbl bbbr

Listopad – grupa 5- i 6-latków

Tematy tygodnia :

1. Wszyscy mają domy.

2. Idzie zima.

3. Igła i nitka.

4. Koty.

 

Wiersz :    „Przygoda z orzechami”

( Wincenty Faber)

 

Gniewa się wiewiórka na robotę drwali:

– Ścięli wielkie drzewa!

Dziuplę mi zabrali!

 

Drwal orzechy wyjął,

– Ucieszy się synek,

że w dziupli znalazłem

taki upominek!

 

A syn na wycieczkę wybrał się do lasu

– Masz Basiu orzechy,

nie zjem twych zapasów.

 

 

Piosenka:    „Kto tu mieszka?”

(sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago)

 

I. Kręte ścieżki wiodą nas

Poprzez tajemniczy las,

Hop, hop echo jesteś tu?!

Może śpisz w zielonym mchu?

 

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,

A kto w dziupli schował się?

Kto tu mieszka, kto tu mieszka?

Każdy już na pewno wie!

 

II. W norce mieszka rudy lis,

W dziupli sowa pisze list,

W gniazdku cicho gwiżdże kos,

Dobrze znamy kosa głos!

 

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,

 

 

III. W lesie każdy ma swój dom,

Wielki jeleń, mała ćma,

Tam, gdzie dwa zające śpią,

Pan leśniczy chatkę ma!

 

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko.

 

Zadania przedszkola:

Dziecko:

• rozumie zjawisko zapadania w sen zimowy przez zwierzęta,
• odróżnia architekturę współczesną od zabytkowej,
• zna rodzaje domów budowanych na różnych kontynentach,
• rozumie pojęcie ssak,
rozumie znaczenie domu jako bezpiecznego miejsca ludzi i zwierząt,

• posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
• liczy elementy i rozumie, że ostatni liczebnik określa ich liczbę,

• określa zmiany zachodzące jesienią,
• zna sposoby przygotowania zwierząt do zimy,
• rozumie konieczność zmiany ubrań w związku z aktualną porą roku,

• układa wzory o powtarzającym się rytmie,
• rozumie określenia odnoszące się do długości: długi, dłuższy, najdłuższy, taki sam, i szerokości: szeroki, szerszy, najszerszy, taki sam,
• dostrzega potrzebę ponoszenia odpowiedzialności za zwierzęta i konieczność opiekowania się nimi,
• zna wygląd i zwyczaje kotów domowych i dzikich,

• buduje wypowiedzi wielozdaniowe,
• interesuje się książką jako źródłem wiedzy.

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.



Archiwum