Święto Niepodległości w przedszkolu
Już w grupie przedszkolnej, najmłodszych dzieci można budzić przywiązanie do ojczyzny, do swego miasta, uczyć dostrzegać jego piękno, słowem kształtować uczucia, z których po latach zrodzić się może prawdziwy, patriotyzm. Można to czynić na wiele różnych sposobów. Dla małego dziecka pojęcie „Ojczyzna” jest wyrazem nie zrozumiałym, gdyż nie rozumie ono do końca jego zakresu znaczeniowego. Aby w przyszłości dziecko rozumiało słowo: Polak- patriota-Polska moja Ojczyzna, należy stopniowo przybliżać mu obraz kraju, rozbudzać, rozniecać tę iskierkę patriotyzmu prostymi sposobami i metodami dostępnymi percepcji dziecka. Realizując problematykę patriotyczną na zajęciach dydaktycznych staraliśmy sie przekazać dzieci wiedzę związaną z symbolami i znakami narodowymi: godłem, barwami narodowymi, hymnem, herbami miast oraz tradycjami ojczystymi oraz kształtować ukształtować właściwy do nich stosunek. Treści związane z symboliką narodową są wdzięcznym materiałem wiążącym wychowanka z ojczyzną. Ich barwność, tajemniczość treści którą oznaczają, działają korzystnie na wyobraźnię i emocje, pomagają w tworzeniu estetycznego obrazu Polski. Do zdań nauczyciela należy tworzenie sytuacji wyzwalających emocjonalny związek z krajem ojczystym.
Z okazji Święta Niepodległości dzieci z grupy starszej specjalnie dla młodszych kolegów przygotowały montaż słowno- muzyczny pt.: „Mali Patrioci”. W trakcie akademii dzieci przypomniały historię walki o wolność naszego narodu, śpiewały pieśni patriotyczne. Młodsze dzieci miały okazję przypomnieć sobie symbole narodowe: flagę, godło, hymn a także dowiedziały się w przystępny sposób dlaczego dzień 11 listopada jest tak ważny dla Polaków. Tego rodzaju uroczystości pozwalają dzieciom łatwiej zrozumieć trudne dla nich patriotyczne treści.